vineri, 24 februarie 2012

Carne trémula

            Un maestru innascut al interpersonalismului, Almoldovar universalizeaza
in Carne Tremula trairea profunda din relatiile inter-umane.
            Sub pseudonismul romanesc de Tremur Existential, maestria regizorului
spaniol surprinde pe pelicula tineretea brutal sfarsita la inchisoare a lui
Victor Plaza, un tanar cu pasiuni amoroase tipice, doar putin mai insistent in
sferele romantismului, temperament care-l aduce inevitabil in fata a doi politisti,
Sancho si David (Javier Bardem) din a caror disputa sexuala asupra sotiei primului,
Victor intra la inchisoare si Vincento sfarseste paralizat itr-un scaun cu rotile.
            De aici si pana la o noua confruntare "a la conquitadoras", de data asta  atat pentru Elena cat si pentru Clara, nu ramane
decat jumatatea plina a paharului, care se umple odata cu iesirea lui Victor din
inchisoare, unde a studiat Metalurgia, Pedagogia si desigur, ca orice "babilonian
pocait",Biblia.
            Referitor la ascunzisurile naturii umane, Carne Tremula e revelator pentru
ireversibilitatee, continuitatea, posesivitatea dusa pana la obsesie afectiva si pentru
toate metehnele pe care Pedro Almoldovar le ciopleste adeseori in acel morman aparent
diform de stanca, care initial se credea a fi Omul.
            Finalmente, filmul se termina la fel cum a inceput, mai precis cu o nastere,
sau altfel spus cu acel catharsic "Carne Tremula" ce cutremura din radacini,
intraga natura si existenta umana...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu