marți, 14 februarie 2012

Ursul

                   Sigur ca in Romania filmelor 3D, nu sunt foarte populare productiile autohtone, insa Ursul ca si multe altele defapt, schimba cumva optica in privinta sensului de-a face film in spatiul inter-carpatin.
                   Chiar, daca din prisma culturii, romanii sunt un popor ce-a supravietuit istoric in pestera de sticla a traditiei, totusi tocmai aceasta poate garanta o tranzitie sigura si lenta spre valorile civilizatiei.
                   Propriu-zis, Ursul dezvolta o situatie foarte des intalnita in estul Europei, dupa 89', anume fenomenul "hotiei ca-n codru", rabufnita dupa gratiile culturale ale inchizitiei comuniste, mai precis e vorba de-un circ falimentar, ca majoritatea intreprinderilor din 90', a carui director vrea sa vanda ursoaica pe moarte circului unui neamt, excitat de putina vanatoare pe meleagurile provinciale romanesti, acolo unde simtul legii sta undeva la crestineasca "mica intelegere" dintre compatrioti.
                   E foarte cunoscut faptul ca tiganii sunt un fel de frati mai mici ai evreilor, in domeniul comertului si finantelor, astfel ca pelicula Ursul dezvolta perfect ideea de buni negociatori de vanat, cand e vorba de impuscarea unei ursoaice, insa...pacat ca aceasta intalneste din intamplare ursul tiganilor, cu care sta putin la o discutie, "ca-n vremurile bune"...
                   Ursul e un film despre personalitatea inventiva, istoric dovedita a romanilor si tiganilor, uniti laolalta de-un urs furat din circ, situatie care sfideaza orice limita a umorului romanesc innascut,
mai ales cand porcul la protap, e afumat la masina de spalat, sau cand nemtii merg la ghicitoare, romanii la petrecere si simtul veseliei omoara ursul din fundul gradinii care ca la romani, dadea o tura cu motorul neamtului !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu